۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

امام جمعه بيجار در گفتگو با مهر:

هدف تروریست ها از تخریب مرقد "حجربن ‌عدی" راه انداختن جنگ فرقه ای است

هدف تروریست ها از تخریب مرقد "حجربن ‌عدی" راه انداختن جنگ فرقه ای است

بیجار - خبرگزاری مهر: امام جمعه بیجار با اشاره به اهانت صورت گرفته تروریست های سلفی مبنی بر تخریب مرقد حجربن‌ عدی، هدف تروریست ها از این اقدام را راه ‌انداختن جنگ فرقه ای دانست.

حجت الاسلام علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تخریب مرقد صحابه پیامبر (ص) از سوی تروریست های سوریه عملی محکوم و شرم ‌آور است، گفت: این نوع اعمال دلیل بر مستاصل بودن تروریست ها در سوریه است.

وی در تشریح اهداف تروریست ها در سوریه اظهار داشت: سقوط نظام این کشور و در کنار آن کسب حمایت‌ ملت های آزادیخواه و معرفی خود به عنوان یک جنبش مردمی ضد نظام سوریه اهداف عمده تروریست ها بود.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه دست تروریست ها برای ملت های مسلمان رو شد، ادامه داد: بر همگان روشن و مبرهن است که اینها عوامل استکبار و صهیونیست ها هستند که دستورات آنها را اجرا می کنند.

حجت الاسلام مرادی افزود: رسوا شدن تروریست های سوریه و به موازات آن ضربات مهیبی که ارتش این کشور بر آنها وارد ساخت موجب شد تا این گروهک ها به اعمال شنیعی از قبیل تخریب مرقد صحابه پیامبر دست بزنند.

وی هدف نهایی این اقدام را ایجاد اختلاف در کشور مسلمان سوری و راه انداختن جنگ فرقه ای در این کشور عنوان کرد و یادآور شد: تحریک شیعیان بر ضد سنی مذهب ها و بالعکس در این راستا ارزیابی می شود.

امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه شخصیت "حجر بن عدی" همواره مورد احترام اهل تسنن بوده است، بیان کرد: دشمنان ملت سوریه قصد دارند مسئولیت این عمل را متوجه پیروان این مذهب کنند تا به این وسیله شیعیان را در مقابل آنها قرار دهند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه این گونه اعمال توسط وهابیون انجام می شود، گفت: پشت پرده این اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و انگلیس هستند.

وی در خصوص وظیفه علمای جهان اسلام در قبال چنین فجایعی، دعوت هر چه بیشتر مردم به حفظ وحدت و در کنار آن افشای بیش از پیش نیات سردمداران این قضیه را امری ضروری عنوان کرد.

امام جمعه بیجار اظهار داشت: مسلمانان باید بدانند آنهایی که این اعمال را مرتکب شده اند به هیچ دین و مذهبی پایبند و معتقد نبوده و نیستند و هدف آنها از این اقدام به جان هم انداختن ملت اسلامی است.

حجت الاسلام مرادی با تاکید مجدد بر اینکه تخریب مرقد حجربن‌ عدی کار مزدوران استکبار است از پیروان همه مذاهب اسلامی خواست با هوشیاری و داشتن بصیرت مانع از توفیق دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسلمانان شوند.

وی یادآور شد: با تلاش ارتش و دولت سوریه و همراهی مردم این کشور، ریشه فتنه در این کشور خشکانده و آرامش به طور کامل به منطقه باز گردد.

کد خبر 2050205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha